Cum mi-am ales facultatea | How I choose my college

De când mă știu am fost o fire visătoare și optimistă, dar mereu m-am gândit că nu voi putea să aleg să fac ceva în viață pe baza aspirațiilor mele. Îmi place să cânt, dar nu am voce. Îmi place să dansez, dar am două picioare stângi. Mi-ar fi plăcut să fiu actriță, dar oportunitățile din țara mea nu sunt prea mari. Mi-ar fi plăcut să fiu avocată, dar nu cred că am tăria necesară. Mi-ar fi plăcut să fiu designer, pentru că am idei, și la un moment dat, în școala generală chiar eram pasionată de desen și aș fi vrut să urmez liceul de arte, dar m-am gândit că părinții ar vrea ceva mai mult de la mine. Îmi place foarte mult să citesc și am o imaginație foarte bogată, și cochetez cu ideea de a scrie o carte, dar asta nu e o carieră, sau cel puțin nu la mine în țară. Deci, ce domenii mi-au mai rămas? Medicina. În nici un caz. Nu sunt o mare fană a sângelui și mi se pare că mă doare pe mine când văd o persoană suferindă. Inginerie. Nu prea cred că e o meserie pentru fete, și în plus nu mi-au plăcut niciodată științele (fizică, chimie, etc.). IT…nu sunt chiar atât de bună la programare, dar înțeleg cât de cât. Filozofie…nu e genul meu. Psihologie. În nici un caz. Și uite așa am ajuns la ultima opțiune, Economia.

     Am ajuns să mă înscriu la Facultatea de economie și administrarea afacerilor, din cadrul Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași, orașul meu natal. Până aici totul bine, dar ce specializare? Prin clasa a 10-a mă gândeam la Finanțe-Bănci, dar până la finalul clasei a 12-a am ajuns să mă gândesc la Management. M-am înscris doar la o facultate și spre norocul meu, nu am fost nevoită să îmi aleg specializarea la înscriere, cum se alege în prezent. Pe parcursul primului semestru am reușit să îmi fac o părere despre ce specializare să aleg, și oscilam între Informatică economică, Marketing și Statistică. Repartizarea pentru specializare se făcea în funcție de punctajul obținut în primul semestru. Cum aveam un punctaj destul de bun, am ales Informatică economică pentru că se intra cu cel mai mare punctaj și am considerat că ar fi o provocare pentru mine specializarea. Așa că iată-mă în anul 3, pregătindu-mi licența.

     Ca și concluzie… nu știu dacă am sau nu regrete cu privire la alegerea facultății pentru că este o facultate destul de bună, cu profesori buni și multe perspective de viitor. Când alegi o facultate pune în balanță ceea ce îți place să faci și ce știi să faci, și alege ce ți se potrivește, dar te face și fericit în același timp.

     Sper ca acest articol să fie folositor pentru viitorii studenți.

     Pe curând!

***

[EN]     All my life I was a dreamer and an optimistic girl, but always I was thinking that I can’t choose what to do in life based on my aspirations. I like to sing, but I haven’t voice. I like to dance, but I have two left foots. I would like to be an actress, but in my country, there aren’t many opportunities. I would like to be a lawyer, but I don’t think that I have the strength. I would like to be a designer because I have some ideas, and at a moment, in elementary school, I was really passionate about drawing and I wanted like to go at art high school, but I thought that my parents would something more for me. I like a lot to read and I have a lot of imagination, and I’m thinking to write a book, but these isn’t a career, or at least not in my country. So, what domains are left? Medicine. No way! I’m not a big fan of blood and every time I saw a person in grief I feel like it hurts me. Engineering. I don’t think is a job for a girl, and beside that I didn’t like science (physics, chemistry, etc.). IT…I’m not that good at programming, but I understand at a medium level. Philosophy…not my type. Psychology. No way! And I finally arrived at my last option. Economy.

     I applied for Faculty of economy and business administration, at Alexandru Ioan Cuza University, from Iasi, my home town. Till there everything is great, but what specialization? In 10th grade I was thinking at Finance and Banks, but till end of high school I was thinking about Management. I applied just at a faculty and I was lucky to not must choose my specialization at the time of application, like this year. In my first semester I succeeded to had a opinion about what specialization to choose, and I was thinking at Economic informatics, Marketing and Statistics. The distribution for specialization was made by the student’s scores in the first semester. I had a good score, so I choose Economic informatics, because this specialization had the biggest score and I consider that was a challenge for me to follow this specialization. So, here am I, in my last year, preparing for my bachelor’s degree.

     In conclusion…I don’t know if I had regrets about choosing this faculty, because it’s a good one, with trained teachers and a lot of perspectives. When you choose a college/ faculty put in a balance what you like to do and what you know to do, and choose something that suits you, but makes you happy at the same time.

     Hope this article would be useful for the future students.

     See ya!

 

 

Leave a comment

Website Built with WordPress.com.

Up ↑